Thai Grade 11 students’ alternative conceptions for acid–base chemistry R Artdej, T Ratanaroutai, RK Coll, T Thongpanchang Research in Science & Technological Education 28 (2), 167-183, 2010 | 144 | 2010 |
Investigating undergraduate students' scientific understanding of laboratory safety R Artdej Procedia-Social and Behavioral Sciences 46, 5058-5062, 2012 | 58 | 2012 |
Model based inquiry and scientific explanation: Promoting meaning-making in classroom P Meela, R Artdej Journal of Education Naresuan University 19 (3), 1-15, 2017 | 11 | 2017 |
A dramatic classroom demonstration of limiting reagent using the vinegar and sodium hydrogen carbonate reaction RAT Thongpanchang Journal of Chemical Education 85 (10), 1382, 2008 | 7 | 2008 |
A Comparison of the Effects of the Integration Sequence of Interactive Simulation on Pre-Service Science Teachers’ Scientific Explanation of Buffer Solutions R Jantrasee Journal of Turkish Science Education 19 (4), 1155-1170, 2022 | 3 | 2022 |
The role of model-based inquiry in supporting students’ conceptual understanding R Artdej, P Meela, S Sriboonlert Proceeding of The Australian Conference on Science and Mathematics Education …, 2014 | 2 | 2014 |
The development of acid-base learning units for Thai high school students: A constructivist approach R Artdej Mahidol University, 2010 | 1 | 2010 |
A dramatic classroom demonstration of limiting reagent concept from the vinegar and sodium bicarbonate reaction R Artdej, T Thongpanchang Journal of Chemical Education, 2007 | 1 | 2007 |
ความ สามารถ ใน การ สร้าง ตัวแทน ความ คิด เรื่อง เซลล์ กั ล วา นิ ก ของ นักเรียน ชั้น มัธยมศึกษา ปี ที่ 5 ที่ เรียน โดย การ จัดการ เรียน รู้ ด้วย การ สร้าง แบบ จำลอง P Kratumnok, R Jantrasee KKU Research Journal (Graduate Studies) Humanities and Social Sciences 7 (2 …, 2019 | | 2019 |
การ ประเมิน ผล ของ การ สืบเสาะ หาความ รู้ โดย ใช้ แบบ จำลอง เป็น ฐาน ร่วม กับ การ ใช้ การ เชื่อม โยง หลักฐาน และ แบบ จำลอง ที่ มี ต่อ การ อธิบาย ทาง วิทยาศาสตร์ เรื่อง สารละลาย อิ เล็ก โทร ไล ต์ และ … P Aniwatanawongand, R Jantrasri Walailak Journal of Learning Innovations 5 (1), 65-83, 2019 | | 2019 |
การ โต้แย้ง ทาง วิทยาศาสตร์ ของ นักเรียน ชั้น มัธยมศึกษา ปี ที่ 5 ที่ เรียน รู้ ด้วย การ สืบเสาะ แบบ มี การ โต้แย้ง ใน ปฏิบัติการ รายวิชา เคมี P Janhom, R Jantrasee Walailak Journal of Learning Innovations 5 (1), 21-38, 2019 | | 2019 |
การ จัดการ เรียน รู้ ที่ เน้น แบบ จำลอง เรื่อง การ ระเหย ที่ มี ต่อ กระบวนการ สร้าง แบบ จำลอง ทาง วิทยาศาสตร์ ของ นักเรียน ชั้น มัธยมศึกษา ปี ที่ 4 ณั ฐ น รี คณะ เมือง, ร่มเกล้า จันทรา ษี วารสาร วิทยาศาสตร์ และ วิทยาศาสตร์ ศึกษา (JSSE) 1 (1), 86-96, 2018 | | 2018 |
ผล การ วิเคราะห์ การ สะท้อน ผล ปฏิบัติ ทดลอง สอน ของ นักศึกษา วิชาชีพ ครู วิทยาศาสตร์ ร่มเกล้า จันทรา ษี, จิร ดา วรรณ หัน ตุลา, อะ รุ ณี แสง สุวรรณ, สุ เนตร ศรี บุญ เลิศ, ... วารสาร วิทยาศาสตร์ และ วิทยาศาสตร์ ศึกษา (JSSE) 1 (2), 171-185, 2018 | | 2018 |
การสืบเสาะหาความรู้โดยใช้แบบจำลองเป็นฐานและการอธิบายทางวิทยาศาสตร์: การ ส่งเสริม การ สร้าง ความ หมาย ใน ชั้น เรียน MODEL BASED INQUIRY AND SCIENTIFIC EXPLANATION: PROMOTING MEANING-MAKING IN … P Meela, R Artdej Journal of Education Naresuan University 19 (3), 1-15, 2017 | | 2017 |
Learning to practice scientific modeling: A core performance in science education PMR Artdej Proceeding of the International Conference on Learning Innovation in Science …, 2016 | | 2016 |
Preparing High School Students Learn Scientific Modeling: An Early Stage T Srisuk, R Artdej Proceeding of the International Conference on Learning Innovation in Science …, 2016 | | 2016 |
Grade 6 students’ conceptual understanding of state of matters using analogical approach and drawing KCR Artdej Journal of Education Khon Kaen University,Graduate Studies Research 7 (4 …, 2013 | | 2013 |
Exploring the use of analogy and K-W-L chart on Thai students’ conceptual understanding of conjugate acid-base pairs WYR Artdej Proceeding of the 1st International Conference on Innovation in Education, 2012 | | 2012 |
Comparison of two formative assessment tools for analogy teaching approach on solid, liquid, and gas CLR Artdej Proceeding of the 1st International Conference on Innovation in Education, 339, 2012 | | 2012 |